Παρασκευή, 16 Σεπτεμβρίου 2016

"All about me" bag


Αρχή σχολείου  check
Σχολικές λίστες  check
Αναδιοργάνωση και καθάρισμα  check
Αρχή ύλης stop

Πριν απ' όλα, ήρεμη,δημιουργική και "παθιασμένη" σχολική χρονιά σε όλους!

Αυτές τις μέρες, έχω δει και διαβάσει πολλές δραστηριότητες για τη γνωριμία και το δέσιμο της ομάδας τις πρώτες μέρες του σχολείου. Μία που εφάρμοσα και σας προτείνω είναι η "All about me bag", εγώ της έδωσα το άχαρο όνομα "Σακούλα γνωριμίας ομάδας" και τη βρήκα εδώ.

Αυτή τη δραστηριότητα την ξεχώρισα και την προτίμησα σε σχέση με άλλες γιατί θεωρώ πώς κάνει για όλες τις τάξεις, και μεγάλες και μικρές καθώς επίσης για το λόγο ότι ταιριάζει σε τμήματα τα οποία γνωρίζονται από παλιές χρονιές ή γνωρίζονται με τη δασκάλα από προηγούμενη χρονιά. Επίσης, μπορεί να προεκταθεί και αφήνει ελεύθερη τη φαντασία των παιδιών, βοηθώντας τα να σκεφτούν δημιουργικά, ξεφεύγοντας από τυπικές δραστηριότητες....π.χ το όνομα μου είναι, το αγαμένο μου μαθημα είναι κ.λ.π.

Σας κέντρισα αρκετά το ενδιαφέρον;

Η δραστηριότητα έχει ως εξής:

 Κάθε παιδί παίρνει από μία χάρτινη σακούλα, στο πίσω μέρος της οποίας αναγράφονται οι κανόνες της δραστηριότητας.

1η οδηγία

Βάλε στη σακούλα 4 αντικείμενα-σύμβολα-πράγματα, με τα οποία να μπορείς να περιγράψεις λίγα πράγματα για τον εαυτό σου στην τάξη. 
 Ενδεικτικά προτείνουμε: αγαπημένο χόμπι, καταγωγή, ιδιαιτερότητα-παραξενιά, αγαπημένο μέρος, ανάμνηση, ελεύθερος χρόνος,γούρι, κατόρθωμα).

2η οδηγία

Τα αντικείμενα να χωράνε στη σακούλα και να μην είναι ούτε λιγότερα, ούτε περισσότερα από 4.

3η οδηγία

Διακόσμησε τη σακούλα, αν επιθυμείς. Να ξέρεις ότι θα επιστραφεί στο σπίτι μαζί με τα αντικείμενα την ίδια μέρα.

4η οδηγία

Προετοίμασε  την παρουσίασή σου και να είσαι έτοιμος,-η για αύριο.

Επειδή μερικοί μαθητές, κυρίως οι μικρότεροι, μπορεί να μην καταλάβουν ακριβώς το νόημα της εργασίας, εγώ είχα ετοιμάσει μια σακούλα για τον εαυτό μου. Τους την παρουσίασα την προηγούμενη μέρα και τα προέτρεψα να κάνουν το ίδιο για αύριο.

Η δική μου είχε: Ένα βιβλίο γιατί μου αρέσει να διαβάζω πολύ τον ελεύθερο χρόνο μου, να πηγαίνω και να χαζεύω ώρες στα βιβλοπωλεία και στις εκθέσεις βιβλίων.....(αναπτύσσουμε τον λόγο και το θέμα για εξάσκηση στον προφορικό λόγο και τη δικαιολόγηση). Ένα μικρό κερί, με την αγαπημένη μου μυρωδιά που μου θυμίζει την παιδική μου ηλικία....κ.λ.π. Μία κάρτα γενεθλίων, ως αγαπημένη ανάμνηση του καλοκαιριού ή της περσινής χρονιάς κ.λ.π. Ένα σοκολατάκι, ως ένδειξη για την ικανότητά μου να καταβροχθίζω ότι γλυκό βρεθεί μπροστά μου...(δεν το είπα αυτό)!!Ως ανάμνηση από ένα τελευταίο μου ταξίδι-προορισμό κ.λ.π.

Κοιτάξτε ωραία που γνωριστήκαμε:

Είμαι ο Θ. Πολύ συχνά τον ελεύθερο χρόνο μου παίζω τέννις κι αυτό είναι το τυχερό μου μπαλάκι, λαμβάνω μέρος και σε αγώνες. Μου αρέσει να φτιάχνω παιχνίδια από καθημερινά υλικά κι αυτός ο σταυρός είναι το πρώτο που έφτιαξα όταν ήμουν 5 χρονών. Τα κόμικς με διασκεδάζουν και με ξεκουράζουν και τα διαβάζω πριν κοιμηθώ. Μου αρέσει να διαβάζω βίους Αγίων και αυτό το πήρα από τον μπαμπά μου.


Είμαι ο Η. Αυτή η παραλία είναι μια από τις πιο γνωστές σε όλο τον κόσμο. Λέγεται Ναύαγιο, βρίσκεται στη Ζάκυνθο και είμαι περήφανος γιατί από αυτό το νησί κατάγομαι. Κάνω συλλογή εδώ και πολλά χρόνια από τάπες και Lego. Παρακολουθώ με ενδιαφέρον ποδόσφαιρο και θαυμάζω ιδιαίτερα τον Messi.


Eίμαι η Α. Από μικρή με θυμάμαι να χορεύω μπαλέτο και αυτή η φωτογραφία είναι η αγαπημένη μου γιατί είχε συμβεί ένα αστείο περιστατικό σε εκείνη την παράσταση. Τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησα και αλλα είδη χορών. Καθώς και αγιογραφία που είναι μια ασχολία που με ηρεμεί. Με τον αθλητισμό έχω καλή σχέση και είμαι περήφανη που έχω κερδίσει ένα μετάλλιο στο taekwondo


Είμαι ο Τ. Σας έφερα αυτή τη σιδερένια περικεφαλαία για να σας πω ότι αγαπώ πολύ τη μυθολογία και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό γενικότερα. Το κέρμα αυτό ανήκε στον θείο μου, ο οποίος δε ζει πια και μου αρέσει γιατί μου τον θυμίζει. Το αρκουδάκι, μου το έφερε η νονά,πριν χρόνια κι επειδή ήταν Πάσχα, τον ονόμασα Πασχάλη. Μου φέρνει γούρι. Την εικόνα την έχω χρόνια, για αυτό έχει φθαρεί λίγο. Την έχω για να με "Φυλάει".
 



Είμαι ο Λ. Είμαι πολύ καλός παίκτης στο uno γιατί όλο το καλοκαίρι με φίλους και ξαδέρφια το παίζαμε και εξασκήθηκα πολύ καλά. Το ζώο που θαυμάζω είναι ο καρχαρίας και μου αρέσει να παρακολουθώ με τις ώρες ντοκιμαντέρ για αυτό. Στο κουτί έχω τα ολοκαίνουρια ανταλλακτικά για το τιμόνι του ποδηλάτου μου. Χρησιμοποιώ το ποδήλατο για να κινούμαι κι έτσι τα χερούλια φθείρονται γρήγορα. Ανυπομονώ να τα δοκιμάσω. Έφερα και το αγαπημένο μου βιβλίο, που μου έφερε δώρο ο συμμαθητής μου....




Καλές σακούλες!!!
Αν θέλετε κι εσείς μια πρώτοτυπη και δημιουργική άσκηση γνωριμίας για τις πρώτες μέρες του σχολείου, η οποία να είναι ουσιαστική και σε βάθος, δοκιμάστε τη!!

Keep teaching*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου