Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου 2016

"Μια περίφημη βροχή"- Τζάνι Ροντάρι

Κατά διαστήματα, κυρίως με το πέρας μιας ενότητας στη Γλώσσα, αφήνουμε στην άκρη για λίγες μέρες τα σχολικά βιβλία και ασχολούμαστε με άλλα βιβλία. Αυτό το διάστημα μελετούμε τον Τζάνι Ροντάρι και συγκεκριμένα το βιβλίο του "Παραμύθια από το τηλέφωνο", από το οποίο ήδη υπάρχουν στο σχολικό εγχειρίδιο δύο αποσπάσματα.



Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει αυτοτελείς ιστορίες, οι οποίες με τον τρόπο του Ροντάρι, αβίαστα και με πολύ χιούμορ, διεγείρουν την φαντασία των μαθητών και δημιουργούν εικόνες και ιδέες για δημιουργίες.

Διαβάσαμε, λοιπόν, το κείμενο "Η περίφημη βροχή του Πιομπίνο", μια πόλη στην οποία άρχισε ξαφνικά να βρέχει ζαχαρωτά.
Την φωτοτύπησα και τη μοίρασα στους μαθητές. Την επεξεργαστήκαμε αρκετά με ερωτήσεις κατανόησης, ασκήσεις για το σπίτι, ανάγνωση και ορθογραφία, όπως κάνουμε με τα κείμενα του σχολικού βιβλίου.

Εικαστικά

Την ώρα των εικαστικών αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια κατασκευή με τίτλο "Βροχή από...", και ο καθένας θα διάλεγε τι ακριβώς θα ήθελε να βρέξει στη δική του πόλη.
Την ιδέα την πήρα από εδώ.

Οι ιδέες έπεφταν "βροχή":
  • καρδούλες
  • σχήματα
  • μαγκούρες
  • γλειφιτζούρια
  • λεφτά
  • βιβλία 
Συγκεντρώσαμε τα υλικά τα οποία είναι λίγα:
1) Ρολά κουζίνας
2) Βαμβάκι ντεμακιγιάζ
3) Λευκό χαρτί Α4
4) Πολύχρωμα χαρτόνια
5) Κόλλα
6) Κορδέλα για το κρέμασμα.






Παραγωγή γραπτού λόγου

Σήμερα οι μαθητές έγραψαν, στο τετράδιο παραγωγής γραπού λόγου, κείμενο με τίτλο "Μια περίφημη βροχή". Λόγω του ότι είχαμε διαβάσει αρκετές φορές το κείμενο του Τζάνι Ροντάρι οι μαθητές δε δυσκολεύτηκαν καθόλου να αναπτύξουν το κείμενο, που περιέγραφε τι έβρεξε το δικό τους σύννεφο. Οι περισσότεροι δε χρειάστηκαν καν σχεδιάγραμμα, άφησαν ελέυθερη τη φαντασία τους και τα πήγαν άριστα.

Ωστόσο φτιάξαμε ένα σχεδιάγραμμα στον πίνακα για να το βλέπουμε -όλοι, όσοι θεωρούμε ότι μπορεί να κολλήσουμε κάπου, χωρίς να είναι υποχρεωτικό- ως εξής:
  • 1η παράγραφος: Γράφουμε πότε, πού και τι έγινε στην ιστορία μας.
  • 2η παράγραφος: Γράφουμε ποιοι είναι οι ήρωες και τι έκαναν όταν έπιασε η περίφημη βροχή.
  • 3η παράγραφος: Αναπτύσσπυμε ένα πρόβλημα αν υπήρξε και πώς το αντιμετώπισαν.
  • 4η παράγραφος: Γράφουμε αν ξαναέπιασε τέτοια βροχή στο ίδιο μέρος ή σε κάποιο άλλο.
 

Οι ίδιοι οι μαθητές μου ζήτησαν να τους αξιολογώ και να τους βάζω βαθμό. Έτσι ορίσαμε 4 σημεία που θα αξιολογούμε μια έκθεση.

Δομή: Αν έχουμε κάνει σωστές παραγράφους.
Περιεχόμενο: Αν έχουμε ροή και νόημα σε αυτά που γράφουμε.
Λεξιλόγιο: Αν χρησιμοποιούμε επίθετα και ωραίες εκφράσεις.
Εμφάνιση: Αν έχουμε ορθογραφικά λάθη και πόσο ωραίος και καθαρός είναι ο γραφικός μας χαρακτήρας.

Keep teaching*





3 σχόλια:

  1. Εξαιρετική δραστηριότητα και τι όμορφες κατασκευές ! Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Γιώργο!! Θελετε να μας στείλετε τη διεύθυνση σας να σας στειλουμε επιστολες να ξεκινήσουμε αλληλογρραφια??

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστούμε Γιώργο!! Θελετε να μας στείλετε τη διεύθυνση σας να σας στειλουμε επιστολες να ξεκινήσουμε αλληλογρραφια??

      Διαγραφή