Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2016

Τα χρώματα

Στο κεφάλαιο 13 του βιβλίου της Γλώσσας στη Β' Δημοτικού (Μες στο μουσείο) υπάρχει αναφορά στα χρώματα. Βρήκαμε αφορμή λοιπόν και ασχοληθήκαμε δύο σχεδόν μέρες με τα χρώματα τόσο στη Γλώσσα όσο και στην Ευέλικτη Ζώνη και κάναμε διάφορες δραστηριότητες.

1.Μια διαφορετική ορθογραφία! Listening!!

 

Αφού διδαχθήκαμε τα χρώματα από το κείμενο, είπαμε να τα γράψουμε ορθογραφία το επόμενο πρωί με ένα διαφορετικό τρόπο. Μοίρασα πρώτα στα παιδιά τους στίχους από το τραγούδι "Ποιο το χρώμα της αγάπης" του Λουδοβίκου των Ανωγείων, με τις λέξεις που αντιστοιχούσαν στα γράμματα κενές. Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι και τα παιδιά συμπλήρωναν τα χρώματα (Στα κουτάκια που θα δείτε ζωγραφίσαμε εικόνες από το τραγούδι). Τους άρεσε πολύ η διαδικασία και εξασκήσαμε τη συγκέντρωση και την ακοή. Στην ουσία είναι μια άσκηση listening, σαν αυτές που είχαμε στις αγγλικές μας εξετάσεις για τα πτυχία και που δεν υπάρχουν καθόλου στο ελληνικό σύστημα.



2. Φτιάχνουμε τα δικά μας χρώματα!!

 

Εδώ και αρκετά χρόνια ήθελα να δοκιμάσω να φτιάξω στην τάξη νερομπογιές με οικιακά υλικά και φέτος μας δόθηκε η ευκαιρία. 
  • Αρχικά φτιάξαμε με τα παιδιά τις παλέτες, οι οποίες έγιναν από χαρτόνι, το οποίο κόψαμε σε κυκλικό σχήμα. 
  • Στη συνέχεια μαζέψαμε καπάκια από μπουκάλια νερού, συνήθως υπάρχουν στα σχολεία ή ζητάμε από τους μαθητές μας να τα συλλέγουν και να τα φέρνουν. 
  • Κολλήσαμε 5 σε κάθε χαρτόνι. Εκτυπώσαμε και τα ονόματά μας και έτοιμες οι παλέτες.
Για τη συνταγή των νερομπογιών είδα αρκετά βίντεο στο youtube και ακολούθησα τις οδηγίες αυτού:




Γενικά με τις συνταγές και τις δοσολογίες δεν το έχω και πάρα πολύ, οπότε βασιστήκαμε με τα παιδιά στο μάτι και τους εξήγησα ότι μπορεί να πετύχει, μπορεί και όχι, για να είναι προετοιμασμένα και να μην έχουμε δράματα.


-Κυρία και η μαμά μου φτιάχνει συνταγές από το internet και μερικές φορές δεν πετυχαίνουν, αλλιώς τα δείχνουν εκεί κι αλλιώς βγαίνουν...(Γ.Ρ)


Χρησιμοποιήσαμε λοιπόν:
  1. Μαγειρική σόδα
  2. Λευκό ξίδι
  3. Καλαμποκάλευρο (βέβαια μας βγήκε λίγο κίτρινο το μείγμα)
  4. Γλυκόζη
  5. Χρώματα ζαχαροπλαστικής (κόκκινο, κίτρινο, μπλε)
Φτιάξαμε το μείγμα, το ρίξαμε στα καπάκια και στη συνέχεια κάναμε τις μίξεις των χρωμάτων, που ήταν και το αγαπήμενο μας σημείο...
Το αφήσαμε να στεγνώσει όλο το Σαββατοκύριακο και....έφτασε η ώρα της δοκιμής.

Εκτύπωσα σε χαρτί Α4 το δειγματολόγιο, για να δούμε πρώτα την απόδοση των χρωμάτων και μετά να ζωγραφίσουμε ελεύθερα.Είπαμε, δε θέλουμε δράματα! Τα παιδιά είχαν μεγάλη περιέργεια και δοκίμαζαν με πολλή προσοχή τα χρώματα στο δειγματολόγιο...

-Έχετε αγωνία;







Είναι στη μόδα το παστέλ, δεν είναι;


Τιρκουάζ...Ναι είναι κορίτσι!


Τα παιδιά έμειναν ευχαριστημένα από την απόδοση κάποιων χρωμάτων και έτσι κι έτσι από την απόδοση άλλων...Πάντως το ευχαριστηθήκαμε, σκεφτείτε ότι όλες αυτές οι αποχρώσεις έγιναν με τα τρία βασικά χρώματα (κόκκινο, κίτρινο,μπλε).

Το κυριότερο; 
Ξέρουμε ότι τα χρώματά μας είναι χειροποίητα και φιλικά προς το περιβάλλον!!

Υ.Γ Περιβάλλον είπα; Κάτι ετοιμάζεται στο επόμενο post!!

Keep teaching*





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου